En tjänst jag skulle vilja se

För att förstå hur denna tjänst ska vara upplagd så krävs det viss kunskap om de delar från de två olika sidor jag skulle vilja slå ihop. Därför följer här nedan en kort beskrivning om varje sida.

Sida 1: Chilirec.com
En sida som sparar musik från olika radiostationer och sparar ner det och gör det åtkomligt att spela upp från sitt chilirec konto.

Sida 2: Last.fm
Last.fm är en sida som hämtar information om vilken musik man spelar t.ex. från sin mediaplayer, och lägger upp statistik på ens last.fm konto där man t.ex. kan se vilken artist eller låt man lyssnat mäst på. Sidan har en del andra funktioner, men detta är det jag iallafall använder den till.

Min tanke vore då att man skulle kunna slå ihop sina konton på dessa två sidor och få informationen om vilka låtar man spelat på chilirec till sitt last.fm konto. Detta är något båda sidorna skulle tjäna på eftersom man på så sätt skulle göra reklam för varandra på respektive sida.  Alternativet till detta är att helt enkelt slå ihop båda sidorna och ha alla funktioner på samma sida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0